środa, 8 października 2014

Pomysł na: Mocno czekoladowe gofry

Czyli prosty przepis na szybki słodki obiad, deser, podwieczorek, a nawet śniadanie, jeśli ktoś lubi zaczynać dzień od słodkości to danie podbije Wasze serca! Na pewno wszyscy znają, jadają i uwielbiają tradycyjne gofry, ale zapewniam Was, że gofry czekoladowe to zupełnie inna bajka, inny smak. Ci którzy robili kiedyś ciasto w 3 minuty (swego czasu bardzo popularne) będą wiedzieć o czym mówię, bo może przygotowanie masy na gofry trwa trochę dłużej niż 3 minuty, ale smakiem przypomina to szybkie ciasto. Jak wskazuje tytuł posta jest to przepis na mocno, a nawet podwójnie czekoladowe gofry, a to za sprawą kakao oraz kawałków mlecznej czekolady w masie. Myślę, że ciężko będzie Wam przejść obok nich obojętnie. Dodatkowo do gofrów przygotowałam ciemną polewę czekoladową, jasną polewę, którą uzyskałam po rozpuszczeniu w kąpieli wodnej 100 g białej czekolady.


Mocno czekoladowe gofry



Składniki:

  • 200 g mąki pszennej
  • 50 g drobnego cukru do wypieków (ja używam zwykłego cukru kryształu, który przesiewam przez sitko i otrzymuję domowy, drobny cukier do wypieków)
  • 40 g kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 3 jajka (żółtka i białka osobno)
  • 55 g masła (roztopionego i ostudzonego)
  • 450 g maślanki (lub kefiru, zsiadłego mleka)
  • 100 g mlecznej lub gorzkiej czekolady (mogą być również czekoladowe groszki)


Wykonanie:

Mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia, sodę, sól przesiać i wymieszać w większej misce. Białka ubić na sztywną pianę, żółtka zmiksować z ostudzonym masłem (jeśli z powrotem zastygnie wystarczy je podgrzać do roztopienia), maślanką i cukrem waniliowym. Powstałą masę zmiksować z suchymi składnikami i odłożyć na 5 minut. Po tym czasie dodać ubite białka oraz pokrojoną na kawałki czekoladę. Całość delikatnie wymieszać łyżką. Piec w gofrownicy do chrupkości.

To jak będą wyglądały gofry i z czym je podacie, zależy tylko i wyłącznie od Was. Jeśli czekoladowe gofry i czekoladowe polewy to Waszym zdaniem za dużo słodkiego w słodkim to myślę, że możecie je z powodzeniem zastąpić dżemem pomarańczowym lub malinowym :) Dziś to wszystko ode mnie, piszcie w komentarzach czy przepis przypadł Wam do gustu i czy wypróbujecie go w domu, a ja na koniec życzę wszystkim SMACZNEGO!





Był sobie gofr :p




Inspiracja zaczerpnięta z Moje Wypieki.

18 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają nieziemsko! Jutro wypróbuję przepis! Dzięki :)

    wpadniesz do mnie? :) Będzie mi bardzo miło :*
    http://butterflies-my-mind.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz jak wyszły i czy smakowały :) Na pewno odwiedzę Twojego bloga.

      Usuń
  3. Mniam, banany i czekolada to wspaniały duet, gofry wyglądają idealnie:)

    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. OH GOD !!! Those look SO GOOD !! Mmmmm....yum :D
    Love Charis : Greets from England
    charisfelicity.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  5. ale pychota :)
    a u mnie rozdanie na blogu z oasap bedzie mi milo jesli wezmiesz udzial
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/10/hello-halloveen.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale dawno robiłam gofry - muszę zrobić szczególnie z tymi bananami i polane czekoladą. Wyglądają pysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  7. hmm, ciekawe :O zawsze jem tylko z cukrem pudrem ;p no, ostatnio polewa toffi i cukrem pudrem. nigdy nie jadla z niczym innym :O

    Co powiesz na wzajemną obserwację? . :)
    PS.zapraszam do lajkowania strony w linku, byłabym n i e z m i e r n i e wdzięczna <3
    https://www.facebook.com/pages/ANNFFASHION/1397734147115883

    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Narobiłaś mi ogromnego apetytu, muszę wypróbować przepis :D
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm pysznosci, chyba wyproboje przepis:)

    OdpowiedzUsuń